Pages

Subscribe:

19 Eylül 2012 Çarşamba

Tahıllı Ekmek


Dışardan aldığım ekmeklere açıkçası çok güvenemiyorum. Temiz bir ortamda yapılıp yapılmadıkları düşüncesi beni tedirgin ediyor. Bende vakit buldukça kendi ekmeğimi kendim yapıyorum ve daha sağlıklı olduğu için gönül rahatlığıyla yiyorum. Sizde benim gibi düşünüyorsanız paylaştığım ekmek tariflerine yeni bir tane daha ekliyorum. Şimdiden afiyet olsun hepinize...
Tahıllı Ekmek
Malzemeler
•    1 su bardağı çavdar unu
•    3 su bardağı buğday unu
•    1 paket instant maya
•    4 çorba kaşığı kabak çekirdeği
•    4 çorba kaşığı ayçekirdeği
•    3 çorba kaşığı yulaf
•    2 su bardağı su
•    ½ su bardağı kepek
•    ½ su bardağı yulaf unu
•    2 çorba kaşığı keten tohumu
•    1 çorba kaşığı susam
Yapılışı
1.   Buğday unu, çavdar unu, yulaf unu, kepek ve mayayı yoğurma kabına alıp karıştırın.
2.   Üzerine ayçekirdeği, kabak çekirdeği, keten tohumu, yulaf ve susam ekleyin.
3.   Azar azar su ilave ederek yoğurun.
4.   Geniş bir kabı yağlayın ve hazırladığınız hamuru bu kaba alıp üzerini streç filmle kapatın.
5.   Hamuru oda sıcaklığında iki misli büyüyene kadar mayalandırın.
6.   Mayalandıktan sonra unlu zeminde yoğurup dikdörtgen şekli verin.
7.   Yapışmaz dikdörtgen bir kabı yağlayın ve hazırladığınız hamuru içine yerleştirin.
8.   Üzerini nemli bir bzele örtüp kalıbın içindfe 30 dakika kadar mayalandırın.
9.   Önceden 180 C’ye ısıtılmış fırında pişirin.
10.  Bir bıçak batırıp kontrol edin bıçak temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
11.  Soğuyan ekmeği dilimleyerek servis edin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız